Преподаватели от катедрата по География, екология и опазване на околната среда към Природо-математическия факултет на ЮЗУ "Неофит Рилски" запознаха дванадесетокласниците от двете гимназии с възможностите за кандидатстване, обучение, участие в студентски практики, различните видове стажове и стипендии, възможностите за пътувания и обмен по програма Еразъм+ и други.
Те представиха внушителната материално-техническа база на университета, като акцентираха върху възможностите за обучение в специалностите на Природо-математиеския факултет.
Учениците бяха запознати с най-новите лаборатории на катедра ГЕООС, техния богат и съвременен инструментариум, възможностите за анализ на различни природни компоненти, наличието на лицензиран ГИС софтуер и високата професионална квалификация на преподавателите. Интерес представляваха донесените на място уреди и консумативи на мобилната лаборатория за изследване чистотата на водите, безпилотните летателни апарати от лабораторията за дистанционни измервания и наблюдения, различните уреди за диагностика на физико-химични и биологични индикатори и др.
Гл. ас. д-р Мирослав Иванов нагледно обясни на зрелостниците много от детайлите в работата с прецизните и съвременни измервателни уреди, с които катедра ГЕООС разполага, спечелени чрез участието в различни европейски програми и проекти.
Гл. ас. д-р Владимир Караджов разкри перспективите за получаване на престижно образование с практическа насоченост, за съвременните условия за настаняване и обучение, възможностите за кариерно равитие и продължаващо обучение в магистърски и докторски програми пред бъдещите студенти.
Срещата бе много увлекателна за учениците. След официалната презентация последваха множество въпроси и се заформи интересна дискусия между тях, учителите им и университетските преподаватели.
Югозападният университет „Неофит Рилски“ с нетърпение очаква всички мотивирани и целеустремени бъдещи кандидат-студенти през 2024 година.
Повече подробности за условията и реда за кандидатстване могат да бъдат открити на официалния сайт на университета и на отделните факултети.