На 29 и 30 април 2025 г. в двора на 137. СУ „Ангел Кънчев“ – София се проведе Географският фестивал GeoFest2025, който събра ученици, учители, университетски преподаватели, родители и любители на географията от цялата страна. Сред ключовите участници в събитието бе и катедра „География, екология и опазване на околната среда“ (ГЕООС) към Природо-математическия факултет на Югозападен университет „Неофит Рилски“ – Благоевград.

Катедрата взе участие с впечатляващ и богато оформен щанд, който предизвика изключителен интерес сред участниците и гостите на фестивала. Преподавателите от ГЕООС представиха мобилни лаборатории за измерване на замърсявания на въздуха и водите, както и модерни летателни апарати – дронове, използвани в практическото обучение на студентите за дистанционни измервания, наблюдение и картографиране.

На щанда бяха изложени и разнообразни учебни и научно-популярни материали, създадени от преподавателите в катедрата – учебни помагала, атласи, сборници със задачи, научни книги и издания с географски приключения, които илюстрират актуалните теми в географската наука и практическото им приложение. Събитието бе и възможност за представяне на рекламни материали и брошури за кандидатстуденти, с които преподавателите запознаха бъдещите кандидат-географи с възможностите за обучение в ЮЗУ „Неофит Рилски“. 

По време на фестивала се проведоха състезателни демонстрации с над 50 екипа, ученически игри, изложби на проекти, футболен турнир, викторини и множество забавни и образователни дейности, насочени към ученици от всички възрастови групи – от началния до средния курс. Щандът на катедра ГЕООС бе сред най-посещаваните, а многобройните въпроси, зададени от ученици, учители и родители, показаха трайния интерес към географската наука и нейната практическа стойност в съвременното образование. 

Участието на катедрата в GeoFest2025 отново затвърди водещата ѝ роля в популяризирането на географията и екологичното образование сред младото поколение, както и нейния стремеж към иновации, достъпност и връзка с училищната практика.